Het begint alweer goed... - Reisverslag uit Anjuna, India van Andrew Baas - WaarBenJij.nu Het begint alweer goed... - Reisverslag uit Anjuna, India van Andrew Baas - WaarBenJij.nu

Het begint alweer goed...

Blijf op de hoogte en volg Andrew

30 September 2016 | India, Anjuna

Donderdagochtend 5.15 uur. De wekker gaat en Suus en ik kijken elkaar aan. Het is weer zover: tijd om te gaan reizen! Opnieuw alleen welteverstaan. Suus laat ik thuis en mag het geld verdienen. Verschil moet er zijn... Brak en wel begegeven we ons naar Schiphol alwaar we afscheid van elkaar nemen. Tot over een maandje weer, liefje!

Via München vlieg ik naar Mumbai. Met een korte vertraging verlopen beide vluchten verder naar wens. In Nederland had ik al besloten om Mumbai verder links te laten liggen, ken de grote steden van India wel. Zodoende dat ik besloot om een paar uur later door te vliegen naar Goa.
Op het vliegveld van Mumbai zie ik een meisje staan met een briefje met daarop mijn naam. Dit voorspelt niet iets goed, denk ik. En jawel, er heerst een vloek op dit land. Opnieuw is mijn backpack er niet. Echter kan het me dit keer weinig schelen. Mede door het feit van de gratis cognac, gin-tonic en whiskey die ik tijdens de vlucht naar Mumbai heb genuttigd. Men is er dit keer wel vroeg bij, vanuit Duitsland heeft men al contact gehad. Als het goed is komt mijn backpack vanavond aan, vliegt men deze door naar Goa en wordt hij bij het hostel bezorgd. Nou het zal mij gaan benieuwen...
Op het vliegveld leer ik Rohid kennen. Hij hoort mij Nederlands praten aan de telefoon en haakt daarop in. Hij is geboren en getogen in Nederland, maar zijn ouders zijn Indiaas. Zijn vader is na de scheiding weer in India gaan wonen. Rohid bezoekt zijn vader omdat zijn vader ongeneeslijk ziek is. Triest verhaal. Hij verblijft voor een nacht in de buurt van het vliegveld. Of ik de tijd tot mijn volgende vlucht wil doden met hem en drank? Uiteraard! Hij spreekt de taal en kent de regels van het land. Zodoende worden we als koningen behandeld. Met een dikke BMW worden we afgezet bij het hotel en de pret kan beginnen. Zo'n 2 uur later werd ik door dezelfde chauffeur teruggebracht naar het vliegveld en door een ander mannetje direct de douane doorgeleid. Supermooi!

Vanmorgen kwam ik aan in Goa. Op het vliegveld leerde ik Dee kennen, een jongen uit Zuid-Afrika. Samen besloten we een taxi te delen naar Anjuna. Daar aangekomen hebben we een kamer geboekt in een hostel. Nou ja, hostel. Het zijn allerlei hutjes in de jungle. Dikke prima. Vervolgens gingen we chai drinken en ontbijten met de eigenaar. Daarna vond ik het toch tijd om even te gaan slapen. Was inmiddels 20 uur wakker. Na 5 uur stond ik weer op en trof vervolgens Peter en Roxy, een stelletje uit Zwisterland. We hebben enige tijd met elkaar doorgebracht. Zij gingen richting het strand, ik besloot een scooter te huren en daarmee het plaatsje te gaan verkennen. Daarnaast besloot ik toch maar om alvast wat nieuwe kleren te kopen, ben bekend met dit fenomeen haha. Zodra men doorhad dat ik iets zocht, werd ik een winkeltje ingetrokken en moest ik daar van alles bekijken. Daarna kon het onderhandelen beginnen. Heb weer eens heerlijke kleding aangeschaft. Het is dat je er hier zo bij kan lopen, in Nederland word ik voor gek verklaard. Maar dit terzijde. Vervolgens ben ik met de scooter gaan toeren door Anjuna. Wat een slechte wegen trouwens, maar dit kende ik al. Zolang ik voorkom dat ik niet het gas volledig opdraai, is de kans om dood te gaan vrij klein...

De avond is hier sinds een uur begonnen. Nog geen idee wat ik ga doen, maar dit komt vast goed.

Tot later!