Lovely and hot Jaisalmer! - Reisverslag uit Jaisalmer, India van Andrew Baas - WaarBenJij.nu Lovely and hot Jaisalmer! - Reisverslag uit Jaisalmer, India van Andrew Baas - WaarBenJij.nu

Lovely and hot Jaisalmer!

Blijf op de hoogte en volg Andrew

30 September 2015 | India, Jaisalmer

Mijn derde en tevens laatste dag in Jaisalmer. Een woestijdstad in de buurt van de grens met Pakistan. Wat is het heet en mooi hier!

Een gedeelte van de groep waarmee ik omging in Jodphur was hier een dag eerder dan ik neergestreken. Wat ben ik blij dat ik naar het gesmeek van Jess heb geluisterd. Even voor de beeldvorming: mijn reis begon ik in New Delhi. Een megastad met 9,4 miljoen inwoners. Vervolgens werden de steden steeds kleiner en minder druk bevolkt. Jaisalmer telt 'maar' 65.000 inwoners.

Mijn hostel is een van de betere tot nu toe. Een prima plek om te
vertoeven. Maandag begon onze dag bij het fort. Hier heeft ons hostel uitzicht op. We hebben daar enige tijd rondgeslenterd en hebben we een biertje op een dakterras gedaan. 's Middags zijn we per kameel de woestijn ingegaan. Na 1,5 uur rondgereden te hebben, streken we neer en kwamen er tot onze grote blijdschap biertjes tevoorschijn uit de koelboxen. De mannen die met ons mee waren gingen de maaltijd voorbereiden. Wij op onze beurt genoten van de biertjes en de plek waar wij waren. Na een heerlijke curry genuttigd te hebben, werd de vraag gesteld of wij meer biertjes wilden. Ehm, ja! Zodoende werd er per kameel meer bier aangeleverd. Echt? Ja, echt. Supermooi. We hebben heel de nacht baldadig kunnen en mogen doen, vervolgens zo'n 2 uurtjes geslapen en toen weer de kameel op voor de terugreis. We waren er op zich ook wel klaar mee. Het is uniek zo'n safari, maar de hitte is niet normaal meer in de woestijn.
Bij terugkomst in het hostel heb ik nog even geslapen. Vervolgens maakte ik kennis met de eigenaar. Hij kent mensen uit Utrecht en zodoende hadden wij een gespreksonderwerp. Hij stond er op dat we samen zouden gaan lunchen. Oke, prima hoor. Na een pittige, maar bovenal lekkere curry, besloot ik de rest weer op te zoeken. Iedereen was goed gaar. Zodoende werd er weinig tot niets ondernomen op het dakterras. Toen eenmaal het eerste biertje een feit was, volgde er meerdere en was onze invulling voor de avond besloten. Jess verjaarde overigens afgelopen nacht. Des te meer reden om dat te vieren.

Zojuist hebben Jess en ik besloten om over zo'n 3 uur door te reizen naar Udaipur. Dit ligt in het zuiden van de deelstaat Rajasthan. Momenteel ben ik in het westen van de staat. Per slaapbus gaan wij de 12 uur durende reis aan. Er waren nog twee plekjes vrij, toevallig naast elkaar. Ideaal. Er gaat maar een bus per dag. We hebben geluk.

Tot later he!

  • 02 Oktober 2015 - 14:50

    Frank:

    Leuk om je avonturen zo mee te beleven, gab!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Andrew

Het jaar 2015. Dit jaar wordt een jaar dat niet vergeten zal worden. Met de backpack om ga ik het land bezoeken alwaar ik geboren ben. Dit wordt niet zomaar backpacken en lang leve de lol. Dit wordt een stap terug in mijn verleden. Een keiharde confrontatie met mezelf. Het heeft 27 jaar geduurd, maar het moment is daar. India here I come!

Actief sinds 19 Juli 2015
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 15581

Voorgaande reizen:

29 September 2016 - 30 Oktober 2016

Rondreizen door Zuid-India en de Andaman eilanden

12 September 2015 - 14 Oktober 2015

Op zoek naar mijn roots in India!

Landen bezocht: