An international group at Jodphur. - Reisverslag uit Jodpur, India van Andrew Baas - WaarBenJij.nu An international group at Jodphur. - Reisverslag uit Jodpur, India van Andrew Baas - WaarBenJij.nu

An international group at Jodphur.

Blijf op de hoogte en volg Andrew

27 September 2015 | India, Jodpur

Japiur heb ik achter mij gelaten, de volgende bestemming werd Jodphur. De blauwe stad.

's Ochtendsvroeg kwam ik aan. Met een riskja ging ik richting het hostel. Het was ongeveer 5.45 uur. Iedereen sliep nog. Gelukkig lagen er tal van zitzakken zodat ik enkele uren heb kunnen slapen. Vervolgens heb ik ingecheckt en heb ik nog twee uur slaap meegepakt in mijn bed.
Bij de receptie maakte ik kennis met Jess, een meisje uit Nieuw-Zeeland. Ze vroeg of ik zin had om samen naar Mehrangarh Fort te gaan. Een prima voorstel. We gingen eerst samen lunchen. Tijdens de lunch voegden een stelltje uit Australie (Rohan en Maddy) zich bij ons en niet veel later een stelletje uit Schotland (Joe en Elisabeth). Met z'n allen gingen we naar het fort. Daar kwam de toerist in ons naar boven en besloten we een audio tour te doen. Supermooi! Jess wilde op de terugweg graag een biertje op een dak doen. Wat blijkt, dit is overal mogelijk. Dus hoppa, wij een dak op, biertje erbij en genieten van het uitzicht. Daarna hebben wij een diner gehad op een dak met uitzicht op het fort. Wat een uitzicht! Bij terugkomst in het hostel voegden er nog een paar jongens uit Canada (Rob) Engeland (Dylan en James) en Spanje (Pedro) bij ons. Tot in de late uurtjes hebben we biertjes gedaan.
De volgende dag ging een ieder zijn eigen weg. De jongens besloten te gaan voetballen met locals, maar dit was mij toch echt te warm. Jess en Maddy gingen de stad in, maar hier bedankte ik ook vriendelijk voor. Pedro en ik bleven bij het hostel en gingen een film kijken. Ondertussen waren er twee meiden uit Australie (Alice en Erin) gearriveerd. Met hen bracht ik de middag door. Pedro ging een siesta houden. 's Avonds was er opnieuw een avond die in het teken stond van biertjes drinken. Met een groep van 12 hebben wij ons prima weten te vermaken. Jess begon ondertussen te smeken dat ik ook richting Jaisamer moet komen. Het merendeel van de groep gaat daarheen. Het ligt op mijn route naar Udaiur, dus om Jess stil te krijgen besloot ik hen achterna te reizen naar Jaisalmer. Zij vertrokken dezelfde avond nog, ik volg aankomende avond.
Vandaag ben ik met Alice en Erin de stad ingegaan. Na een goede lunch en veel gepraat te hebben, besloten Alice en ik om de kerktoren te gaan beklimmen. Dit vanwege het uitzicht, maar des te meer vanwege de hoogtevrees van Erin. Erin was dan ook not amused. Maar dapper dat ze is, ging ze met ons mee naar de top. Bij terugkomst in het hosel besloten we Monopoly te gaan spelen. Ik verloor uiteraard. Alice en Erin zijn nog bezig, ik heb nu mooi de tijd om te typen.

Mijn baard begint overigens best verwilderd te raken, haha. Mijn baardtrimmer zit in mijn backpack die dus ergens op de wereld is. Op zich wil ik hier naar een kapper gaan, er zijn er namelijk genoeg, maar ik ben bang dat ik of geen baard meer heb daarna, of dat ik een huidziekte krijg. Ja ja, het gemak van een baardtrimmer en zonder 'zorgen' naar een kapper gaan Nederland zijn zo fijn.

Vanavond om 23.45 uur vertrekt mijn trein naar Jaisalmer. Een woestijnstad. Maddy app' te net dat ze de safari per kameel heeft geboekt voor de groep. Dus ik kon daar niet meer onderuit. Sowieso was ik van plan om zo'n safari gaan maken. Morgennacht ga ik met de groep per kameel de woestijn in om daar een nacht door te brengen. Ik ben benieuwd!

Tot later he!

  • 27 September 2015 - 20:39

    Frank Thies:

    Wat ben je toch een mooie reis aan het maken! Goed om te lezen dat je zoveel nieuwe mensen leert kennen, maar ook vooral je eigen plan trekt. Ben erg benieuwd naar alle indrukken die je opdoet, een hoop zul je vermoedelijk niet eens op papier kunnen krijgen omdat het vooral 'een gevoel' is. Geniet van de rest van je reis, laat je baard lekker voor wat 'ie is (lekker backpackerig joh!) en laat ons vooral meegenieten middels je verslagen.

  • 28 September 2015 - 07:34

    Andrew:

    Thanks, Thies. Het betreft inderdaad een bijzondere reis. Maar wat bevalt het goed en heb Ik het naar m'n zin! Inmiddels velen ontmoet en te veel indrukken om deze inderdaad allemaal op papier te zetten. Ondertussen ben ik sinds enige uren in Jaisalmer. Wat een plaatje! Vanaf 15 uur begint de safari per kameel. Ik ben benieuwd!

    Ik houd je op de hoogte!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Andrew

Het jaar 2015. Dit jaar wordt een jaar dat niet vergeten zal worden. Met de backpack om ga ik het land bezoeken alwaar ik geboren ben. Dit wordt niet zomaar backpacken en lang leve de lol. Dit wordt een stap terug in mijn verleden. Een keiharde confrontatie met mezelf. Het heeft 27 jaar geduurd, maar het moment is daar. India here I come!

Actief sinds 19 Juli 2015
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 15586

Voorgaande reizen:

29 September 2016 - 30 Oktober 2016

Rondreizen door Zuid-India en de Andaman eilanden

12 September 2015 - 14 Oktober 2015

Op zoek naar mijn roots in India!

Landen bezocht: