Namasté - Reisverslag uit New Delhi, India van Andrew Baas - WaarBenJij.nu Namasté - Reisverslag uit New Delhi, India van Andrew Baas - WaarBenJij.nu

Namasté

Blijf op de hoogte en volg Andrew

16 September 2015 | India, New Delhi

Mijn derde dag. De middag is hier begonnen. Mijn ontbijt bestond uit chai en roti. Wat een combi, maar het is een aanrader. Bizar hoe snel ik hier gewend ben geraakt. De eerste ochtend vroeg ik mij meerdere malen af waaraan ik begonnen was. Vandaag de dag voel ik mij hier 'thuis'. Beweeg ik mij door de menigte alsof ik hier altijd al ben geweest. Ren ik zonder te twijfelen door het verkeer naar de andere kant van de weg. Je zou een hartverzakking krijgen als het mij ziet doen, maar het hoort er hier nu eenmaal bij. Men stopt heus wel en is dit gewend.

Even terugblikken op wat ik heb meegemaakt. De nacht van maandag op dinsdag besloot ik een riksja te nemen en de stad te verkennen. Een riksja is de Indiaanse variant van de tuc-tuc. Tijdens deze nachtelijke rit kreeg ik het leven op straat te zien. Overal waar je maar kan bedenken liggen mensen te slapen. En het waren er velen. We hebben ongeveer een uur rondgereden en toen besloot ik dat het genoeg was.
De volgende ochtend kreeg ik te horen dat mijn backpack er nog steeds niet is. Het zou mij niet eens verbazen als men hem kwijt is geraakt. Maar goed, ik besloot een riksja te nemen naar Karol Bagh. Samen met Pahar Ganj zijn dit de twee gebieden waar backpackers veelal verblijven. Na een rit door het chaotische verkeer van Delhi, kwam ik aan in Karol Bagh. Het leven daar is even bruisend als in Phar Ganj. Ik begaf mij naar de market om spullen in te kopen. Schone kleding was toch wel gewenst. Ik besloot ook een paar slippers en schoenen te kopen. Toen de verkoper merkte dat ik daadwerkelijk iets ging kopen, toen schreeuwde hij naar zijn ' loopjongen' dat er chai gehaald moest worden. We dronken deze eerst samen op en hij wilde van alles over mij weten, en daarna gingen wij over tot de verkoop. Super mooi was dit.
Bij terugkomst in het hotel hoorde ik ineens allerlei muziek buiten. Wat bleek, er kwam een parade aan. Wat het precies moest voorstellen is mij nog een raadsel, maar het was geweldig om te zien. Sammy, waar ik zo meer over ga vertellen sprak even met iemand op het poduim, en voor ik het wist werd ik het podium opgehezen zodat ik een beter beeld had.

Sammy. Dit is een jongen van het hotel. Ik schat hem zo'n 22 a 23 jaar. Ik hoef maar iets te vragen en hij rent de straat op om het te halen. Alsof ik zijn tijdelijk nieuwe levensdoel ben. Hij gaat onderhandelen over de juiste prijs voor een riksja, hij haalt bier, hij haalt eten, hij zorgt ervoor dat ik op een podium beland waar ik eigenlijk niet hoor te staan enz. Daarnaast heeft hij mij bruikbare tips gegeven voor de dagen in Delhi. Mooi figuur die Sammy, nu al.

Gisterenavond besloot ik naar Sam's bar te gaan. Een populaire bar onder de backpackers en locals. Het was zo'n 5 minuten lopen. Bij de bar heb ik een groepje Britten ontmoet. Drie jongens en twee meisjes. Met hen heb ik de rest van de avond biertjes gedronken. Een van de jongens fleurde op toen ik aangaf uit Utrecht te komen. Hij heeft voor korte tijd een onderzoek gedaan aan de uni. Hij wist iets te melden over de UIT-week. Hij vond dat een geweldig fenomeen. Ik vertelde hem wat de bedoeling is van zo'n introductieweek. Zit je dan in Delhi te praten over de UIT. Super mooi.
Tijdens de wandeling terug liep ik langs een plein waar zowel mensen als koeien lagen te slapen. Daar heb ik mooie foto's kunnen maken. De mensen werden wakker en vonden het blijkbaar interessant dat ik daar foto's stond te maken. Conclusie: ik heb met een ieder gesproken en iedereen moest en zou ook op de foto gaan. Best raar, het was de plek bij uitstek om aangevallen of iets te worden, maar ik heb mij daar geen moment onveilig gevoeld.

Zometeen ga ik richting het Rode Fort en nog een aantal bezienswaardigheden. Sammy gaf er een aantal door. Ik stond trouwens net eventjes buiten en raakte aan de praat met een Brits meisje dat voorbij kwam lopen. De blikken naar elkaar waren van dusdanige aard dat het overduidelijk was dat wij backpackers zijn. Enige tijd gepraat met elkaar. Zij was hier nu nog alleen. Haar zus is gisteren huiswaarts gegaan. Best eng, want als blank meisje in Delhi is het niet vreemd je onveilig te voelen. Ze gaf aan het tot nu toe prima te vinden. Zij was op weg naar het station door te reizen. We hebben elkaar een goede reis gewenst en gingen ieder ons weg weer.

Voor nu, tot later!

P.S. Ik heb een aantal foto's geupload. Geen idee hoe de kwaliteit uitpakt, heb deze gemaakt met m'n telefoon. De 'echte' foto's staan op mijn camera.

  • 16 September 2015 - 11:04

    Hennie Brussee:

    Hey Andrew, Wat leuk om zo mee te reizen met deze mooie reis. Hoop wel dat je je Back Pack snel terug komt. Veel ontdekkings plezier.
    Groet Hennie

  • 16 September 2015 - 11:10

    Marja Brinkman:

    Hoi Andrew
    Je verslag gelezen.geweldig joh.
    Hoop wel dat je je tas terug krijg dat is wel een minpunt
    Maar ik zie dat het niet je vakantie verpest gelukkig.
    Wij gaan vannacht naar Madeira ff eruit.
    Ik wens je nog een waanzinnig goede tijd daar.
    Grts marja

  • 16 September 2015 - 11:18

    Ediwin Slotboom:

    Wauw, een hoop indrukken en dat mooi omschreven. Ik weet nog de avond dat we iets gingen drinken en dat je resoluut zei dat je hier ( rootsreis) geen behoefte aan had en het nu toch doen, mooi.
    Kan me er ook iets bij voorstellen dat het veel met je doet!

    Ik blijf je volgen, succes!

    Groetjes,

    Edwin

  • 16 September 2015 - 11:55

    Marja Kraak:

    Hoi Andrew,

    Leuk om je verslag te lezen wat vervelend van je backpacktas hopen dat die boven water komt nog. Maar raak jij niet van onder de indruk denk ik hè Andrew? Mooi hè dat je je daar snel thuis voelt zal toch wel met je roots te maken hebben denk ik.
    Nou geniet er maar van jongen ik blijf je volgen vind ik echt leuk

  • 16 September 2015 - 12:12

    Peter De Lange:

    Hoi Andrew, Leuk zo je belevenissen te lezen en de foto's te zien.
    Wat een belevenis. en leuk die contacten met locals en internatinals.
    Veel plezier verder. Gr, Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Andrew

Het jaar 2015. Dit jaar wordt een jaar dat niet vergeten zal worden. Met de backpack om ga ik het land bezoeken alwaar ik geboren ben. Dit wordt niet zomaar backpacken en lang leve de lol. Dit wordt een stap terug in mijn verleden. Een keiharde confrontatie met mezelf. Het heeft 27 jaar geduurd, maar het moment is daar. India here I come!

Actief sinds 19 Juli 2015
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 15573

Voorgaande reizen:

29 September 2016 - 30 Oktober 2016

Rondreizen door Zuid-India en de Andaman eilanden

12 September 2015 - 14 Oktober 2015

Op zoek naar mijn roots in India!

Landen bezocht: